onsdag, mars 28, 2007

Dagens gökungar och Jasna

Idag var vi på djurgrupp i Björklunds hage (en 4h-gård) och fick lära oss om djur. Ledaren frågar barnen om de vet varför man inte ska springa eller skrika bland fåren i hagen?
Barn 1: - Därför de kan bli rädda!
Ledaren: - Ja, det stämmer. Vad kan de mer bli rädda för?
Barn 2: - Spöken!!!

Lite senare när vi sitter ute och barnen har ätit mellis klart och sprungit iväg för att leka en stund passar jag på att sätta mig ner en på ett av sittunderlagen som ligger på bänken. Cirka 50 meter bort, högt upp i lekställningen hör jag ett av barnen ropa högt och tydligt till mig:
- Linda! Det är ok att du lånar mitt sittunderlag!!!

Jag har så fina barn och jag kommer sakna dem massor!

Men det nästan roligaste var när poletten trillade ner för min kollega Jasna då hon till stor förtjusning insåg fakta och inte kunde hålla sig när ledaren frågade barnen om de kunde gissa vilket stort djur med läskiga fötter som hönan hon höll i famnen var släkt med?
Jasna: - Dinosaurierna!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

haha. linda! din blog är ju askul! hehe. /jasna

Schmarro sa...

see you wednesday pregnant woman. puss.

Schmarro sa...

meh. jag menar ju tuesday. puss igen.