söndag, april 01, 2007

Sunday morning

Ibland lyxar vi. Till exempel på helgerna, oftast på lördagkvällarna. Då får man ta ut sängmadrasserna och lägga på golvet framför tvn och somna till nån sen film eller serie. I lördags somnade jag till Magnolia, det är riktigt skönt. Men kanske skönast av allt är när man sen tidigt på söndag morgon vaknar av varma solstrålar på sin kind, och man sträcker sig efter fjärrkontrollen, zappar fram ett avsnitt av family guy och skrattar lätt åt hunden Brian som inte fattar att han är en hund, i väntan på att nyhetsmorgon ska börja. Ahhhhhh, just love it!

Idag har Malin hjälpt mig hämta lite begagnade prylar hos Lotta, vars dotter jag var nanny åt för några år sedan. Hon hade packat ordning en hel del till oss som jag gladeligen tog emot med öppna armar. Skötbord, sulky, matstol, böcker, leksaker, gosedjur mm. Man börjar så smått komma i ordning och det känns rätt märkligt att plötsligt omge sig av en massa bebisstuff. Ju mer grejjer - desto mer påtaglig blir känslan av tomhet och att någon fattas. Skumt.

Pysseltanten i mig slog till i helgen och jag har påskpyntat på balkongen med gula fjädrar, påskliljor å grejjer. Passade även på att plantera lite dill, basilika och en solros. Får se hur de klarar sig, gick ju ganska bra förra året vill jag minnas.

Tonie och Kristin kom över på en fik, de hade med sig en fin boxer, Charlie. Väldigt snäll och musklig. Och såg så ledsen ut på ögonen.

Nu har jag i princip ett föräldramöte, en påskmiddag och en massa små avsked att klara av på jobbet under kommande vecka. Jag känner mig redo för ungefär ett av dessa och det är inte det första eller sista. Påskmiddag it is.




Inga kommentarer: