fredag, mars 02, 2007

Let me be great!

Två linnen. Två tunna tröjor. Två koftor. En tunn brun tunika och en vit stickad. Det är vad jag lyckades inhandla på mindre än 45 minuter idag efter jobbet. Skitnöjd. Fredagsshopping när den är som bäst, I love it. Men köp inte massa kläder när du är gravid, det är ju så onödigt, säger de. Men hallå, suprise, så prioriterar jag att vara fin och känna mig nöjd, även med en fettomage. Som by the way också råkar vara rätt fin och som jag känner mig några smulor stolt över. Så trots att jag blir tvungen att köpa en fin tröja i nån storlek större än normalt och som jag eventuellt måste överge efter graviditeten så tycker jag att det är värt det. Varför ska jag plötsligt sluta bry mig om mig yttre och bli en dassig gammal t-shirt-morsa bara för att jag är gravid, I don´t get it. Kläder är ju till för att wearing and wearing it out god dammit.

För övrigt hade jag en fantastic sista heltidsdag på jobbet. Jag var glad och lättsam, hade dagen till ära smetat på foundation, mascara, kajal och en touch og lipgloss. Det var one of those days helt enkelt, då allt bara känns fantastiskt bra och då man utstrålar nån slags magisk energi som inte går någon obemärkt förbi. Va fin du är, har du örhängen Linda? Du verkar så glad! Och min frozen vanilla/bluberry cake fick över förväntan mycket beröm. Kan du allt du, Linda? undrade Inga-Lill. Och tja. Idag kan jag rätt mycket faktiskt.
Trevlig helg. Det här är inte ett försvarstal. På riktigt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som en alldeles utmärkt uppladdning inför helgen. Hoppas att följande dagar blir lika bra!

Kramar fråm Malin

Lindsy sa...

Kanon! Vaknade dock med slemmig hosta imorse men det är ju som det brukar, känns som att jag varit förkyld ett halvår nu, har glömt hur det känns att vara helt frisk. Lite frukost och morgontv nu sen en sväng till ikea och trängas med tusen andra. Inte gör dä nåt.