måndag, mars 05, 2007

God Morgon

Kändes så märkligt att ligga kvar i sängen imorse och jag låg och blinkade i en halvtimme innan det kändes ok att stiga upp. En släng av dåligt samvete över att jag blivit så morgonpigg när jag inte behöver och Micke som ligger där bredvid mig och som inte önskar något hellre på morgnarna att få snooza i timmar. Lång väg till jobbet har han dessutom. Så lång att utanförskapet gör sig särskilt påmint då hans Skanstullbor till kollegor emellanåt småpratar om morgonens panel i SVT´s morgonsoffa, eftersom han vid tidpunkten för detta inslag redan befinner sig i en packad t-banevagn på väg mot Globen. Men håll ut baby, snart kommer rewarden.

Funderar på vad jag kan göra nu. Man vill ju inte gärna dra igång nåt avancerat men blir lite stressad av att inte bege mig till jobbet efter frukosten. Skulle kunna koll apå en film men misstänker att tröttheten då slår till precis vid när det blir dags att ge sig iväg. Känner mig inte redo för att börja planlägga mina lediga morgnar ännu. Och tanken kanske är att jag bara ska koncentrera mig på att ta det lugnt, sova längre, bläddra i en tidning, skala en apelsin och dricka en latte utan att känna mig understimulerad. Jag tror jag fixar det galant faktiskt. Ska nog ändå fila lite på arbetsbeskrivningen till jobbet som underlag för kommande lönesamtal. Vi har lönesamtal i grupp, är inte det lite konstigt by the way?

Nu blir det långdusch, sen måste jag fylla på med energi efter gröten tidigt imorse. Latte och ostsmörgås och mycket juice tippar jag.

Puss å Kram!

Inga kommentarer: