söndag, mars 25, 2007

Mission failed

Tröttheten är tillbaka men jag försöker liksom ignorera den. Stressen över alla oinköpta bebisprylar har övergått till nåt slags vakumtillstånd där jag inte kan förmå min hjärna att tänka klart. Den går på tomgång och är stuck on repeat. Kommer ingenvart. Därför tvingade jag mig själv och micke, i sviterna efter en hård influensa, att besöka 4 barnvagnbutiker igår för att känna och klämma och förhoppningsvis få en feeling för vilken slags vagn vi skulle trivas med. Ett rätt misslyckat försök skulle det visa sig. Butik 1 på St Eriksgatan fanns inte av nån märklig anledning. Butik 2 på Västmannagatan var så minimal att vi med nöd och näppe lyckades få plats i butiken tillsammans med ett annat par då säljaren samtidigt försökte demonstrera vagnens alla fördelar. Micke hittade en stol som han kunde sitta på och på så vis markera en lagom avslappnad distans medan jag kände mig tvingad att ställa frågor jag redan visste svaret på, bara för att dölja den lätt klaustrufobiska stämmning som infann sig. Besöket blev kort, tack och lov, och vi lämnade butiken, försäljaren och det andra paret med en viss lättnad och jag förmodar att vi aldrig kommer åter, trots att jag nog lät påskina att vagnarna kanske verkade vara något för oss. Butik 3 på Karlavägen, en hederlig babyplanet, hade jag störst förhoppningar om. Stor och med gott om utrymme till att göra sig anonym och glida fram mellan vagnar, sängar, stolar mm FÖRUTOM att samtliga vagnar antingen var för små, för hippa, för 3-hjuliga eller helt enkelt bara för fel för oss. Lämnade babyplanet med STOR besvikelse. 4:de och sista butiken skulle ligga på Kungsgatan men det visade sig ju vara en inredningsbutik som inte verkade ha något i barnväg att sälja över huvudtaget. Åtminstone skyltade de inte direkt med det och vid det här laget var Micke nästintill köldskadad efter en helt orimligt kall och blåsig vårlördag och jag nära kollaps av yrsel och matthet till följd av att jag glömt inta varken mat, vitaminer eller järntabletter. En kort och gott misslyckad lördagsutflykt till city.

Idag känner jag mig lite starkare men förvånas fortfarande av att den utdragna förkylningsinfektion som drabbat mig börjar närma sig 5 månader nu. Kan det var dags för sjukskrivning kanske??? Det är inte normalt.

Inga kommentarer: