tisdag, mars 27, 2007

Babydwelling

Cocillana till en gravid. Det tyckte jag kändes rätt ignorant och oansvarigt av läkaren när han ordinerade morfinhostmedicin till mig. Han hävdade dock att det inte skulle ha någon negativ påverkan på barnet i magen. På infon läser jag att inga ogynsamma effekter har påvisats. Men jag känner mig skeptisk och ställer den i kylen till bättre behövande så länge. Micke till exempel.

Besattheten kring valet av vagn börjar så smått ge vika. Micke har ju generöst överlämnat vagnbeslut till mig, vilket såhär i efterhand kanske inte var så smart gjort med tanke på att när jag nu äntligen har bestämt mig för en Kronan så återstår problem 2, nämligen leveranstiden på 6-8 veckor. Hur kunde det bli så? Förvånad? Nä. Är det nåt som jag kan öva på under ledigheten framöver så får det bli det; att ta ansvar och fatta många, snabba beslut. Och bara gå vidare, utan att älta, vrida och vända. Doesn´t make you happier at all. Stackars unge. Får väl skaffa en lånevagn de första veckorna. Av någon som kan det här med planering lite bättre.
Hej Lina! (Och Micke Ekhult)

Har föresten inhandlat första babyoutfitten också, kändes weird men lyckligt! Fatta vad fin han kommer bli i dessa! Bajsbrunt och vitt is the colour.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jättefina kläder. I just löööv bajsbrunt!

Anonym sa...

didnt i tell you so ?? och jag e inte ens gravid =)
kram

Lindsy sa...

Jess, ja det var DU som berättade det ja. Om cocillanan...
Malin, du kanske kommer ÄLSKA vagnen om micke får bestämma...

Anonym sa...

Åh, Micke. Han har bra smak han, din kille. Klart att han ska få bestämma. Sen kanske vi kan lånbytas?! Jag har ju en skogsgrön. Ingen kronan dock. Om ni köper den bajsbruna kommer jag att bli lika grön som min vagn i fejjan av avund. Jag gillar brunt och jag gillar kronans design. Puss!