onsdag, mars 07, 2007

Lonesam tonight

Ensam ikväll men ändå glad över att Micke kunde åka med jobbet på seminariekryssning en dag tidigare så vi kan gå på vår första föräldraträff tillsammans på fredag. Hade inte varit roligt att dyka upp by myself första gången. Vilket intryck, vilka blickar man skulle få tvingas möta. Värsta förorts-looser-morsan liksom. Stackars henne, farsan till barnet är säkert alkis också. No thanks.
Så därför tillbringar jag min kväll i ensamhet med nya ballerinakakan som by the way inte alls var nån höjdare men eftersom jag rutinerat kände en viss misstänksamhet mot just detta redan i affären garderade jag mig och lämnade hemköp med ett paket nya och ett paket traditionella ballerinor. I`m so good!
Förresten blev jag lite motvilligt uppmanad av barnmorskan idag att känna ett 8-månaders bebiskranium fixerat i mitt eget bäcken. Det var lite creepy. Och jag blev dessutom påmind om att det inte rör sig om några futtiga cm i omkrets som ska krystas ut genom ett litet hål inom ett par månader. Det var liite mer information än jag behövde just då. Jag vet ju redan att det kommer göra helvetiskt ont, kan jag inte bara få lämna det där, så länge det är möjligt, please?!!

Inga kommentarer: