torsdag, mars 01, 2007

Babytider

Månad 8 påbörjad idag. Till helgen blir det premiär till IKEA och Babyland för att kolla in bebisprylar. Helt overkligt. Har surfat runt lite i barnvagnsdjungeln också, verkar som att det står mellan den här eller den här. Kronans vagnar är väldigt fina men rätt dyra och verkar så himla låga, det gillar jag inte.

Sportlovstider på jobbet denna vecka vilket betyder softa dagar at the office skulle man kunna säga. Idag har jag byggt en megastor snölyckta som någon pajade kort efter att jag lämnat den. På förmiddan roade Jasna och jag oss med att spela dockteater för ungarna, mycket uppskattat och man sparade ju inte på sin väl förvärvade teatertalang och improvisationsförmåga direkt. Jag ger mig själv betyget mycket väl godkänd för god inlevelseförmåga. Har ocskå hunnit med att stämma en gitarr och sjungit, skrivit en sponsringansökan till If, fixat diplom till alla Hasaloppsåkare samt filat på den årliga förskolekalendern till enheten. Så många supersöta bilder som jag tyvärr inte kan delge bloggläsare förstås. Imorgon är sista heltidsdagen på ett tag. Det borde fan i mig firas på nåt sätt. Kanske ska jag överaska med nån slags tårta!

Nu blir det invigning av den nya stekpannan jag fick av mamma när hon var här i söndags. Pannkakor med sylt och grädde står på kvällsmenyn!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad mysigt ni verkar ha det på ditt dagis. Felix dagis känns väldigt tråkigt i jämförelse. Är det någon särskild pedagogik ni följer? Från det ena till det andra så är livet med Ville, än så länge, ganska soft. Han äter och sover mest. Ibland ligger han och kikar och ibland kissar han på pappan. Det ända som är lite jobbigt är mitt dåliga samvete när jag inte orkar vara en aktiv mamma till Felix. Blir lite moody och önskar mig mer krafter för honom snart. Jag försöker stilla mitt dåliga samvete med att läsa sagor för honom och berätta vilken speciell kille han är.

Kram på dig!

Lindsy sa...

På pappret är vi ett Reggio Emilia-inspirerat dagis men det betyder inte så mycket för mig, känns mest som att det handlar rätt mycket om sunt förnuft. NVC(Non violent communication) är också en metod vi starkt anammar som känns lite mer aktuellt, som handlar om att få kontakt med och tala utifrån sina känslor och behov, inga dömanden, värderingar eller straff etc. Låter klokt eller hur?! Och mycket genus såklart.
Jag är övertygad om att du gör ett jättebra jobb som mamma till Felix, keep it up. Sen har han ju faktiskt en alldeles egen pappa också! Kram