måndag, mars 12, 2007

50 days to go...

Sådär ja. Nu är cykelslangen bytt och påfylld med luft och jag kan ta vårens första cykeltur imorgon till jobbet. Fan va handy jag är när det gäller sånt där. Och fan vad ohandy jag är när det gäller andra saker, till exempel framförhållning och planering. Det gäller också Micke, tyvärr, vi utgör ett rätt hopplöst par på det viset. Enligt kalendern ska vi få ett barn om exakt 50 dagar och man hade ju kunna föreställa sig en viss förberedelse inför detta, kanske, eventuellt, då rå.
Få se nu.
1. Har vi fixat vagn? Nä.
2. Har vi fixat säng? Nä.
3. Har vi fixat skötbord? Nä.
4. Har vi fixat babyskydd? Nä.
5. Har vi överhuvudtaget fixat något som kan tänkas komma ett nyfött litet barn väl till gagn, typ kläder, blöjor, badbalja, febertermometer, barnolja, våtservetter, skötväska, filt, sängkläder, bärsele etc etc? Nä.
6. Har vi dessutom en egen lägenhet i vilken vi tryggt kan boa till oss utan att behöva oroa oss för att inom kort riskera bli bostadslösa? Nä just ja, nu minns jag, vi har ett svart 2:a handskontrakt. Så var det ja.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för senast!
Varför är jag inte förvånad...ni passar in i Timbuktu's låt
"Det kommer ordna sig, det gör det alltid Jo, det löser sig, så brukar allt bli, det kommer fixa sig till slut"
Underbart! Stor kram

Anonym sa...

Äsch, det enda ni behöver av det du listar är vagn, babyskydd och lite vardagsgrejer. Alltså typ kläder och blöjor. Man vill ju ändå att bebisen ska sova mellan en i sängen. Fast jag måste hålla med om att ett tryggt boende skulle vara att föredra. Men man kan ju inte få allt... Jag säger som Jessie: "Det ordnar sig".

Kram på dig.

Lindsy sa...

I guess you`re right men ändå. Var är vagnen...?