söndag, augusti 06, 2006

Tripp, trapp, trull

Åh, vad jobbigt det är när man vaknar alldeles för sent på en alldeles för fin dag. Men så tacksam för att Tonie körde hem igår så man åtminstone vaknar upp i sin egen säng. Tack! Var på 30-års fest hos en barndomsvän till Micke i Sätrabrunn igår. Peter som var några storlekar större än både Tonie och Micke, verkade väldigt snäll och rökte kopiösa mängder röd prince. Och hans tjej, 30-åringen, Johanna som jag först inte fattade att jag egentligen kände till från annat håll eftersom det visade sig att hon var Emils syster. Och Chili var ju hur söt och underbar som helst, en lagom skön blandning av rottveiler och pitbull. Det var roligt att han automatiskt började jucka på varje ben han råkade komma i närheten av. Det blev många gamla minnen och roliga historier som väcktes till liv, de tre pojkartna emellan. Kristin och jag drack cider och fuskade på frågesport-tävlingen som vi ändå inte lyckades vinna. För den vann såklart min kille. Ett pärlsett i godis var första pris. Så han gjorde ett långt och fint godishalsband till mig som det stod "Love U" på. Det var sött. Godiset också.

Förresten undrar jag hur det egentligen ligger till med den här "Tripp, trapp, trull"- ramsan. Att "trapp" är mellankillen fattar man ju. Men vem är "tripp"? Den stora eller den lilla? "Tripp" låter mindre än "trull" tycker jag men jag tror att det är tvärtom. Att "trull" är den minsta. För ramsan fortsätter ju: "...mammas lilla hjärtegull" och det låter konstigt om det skulle hänvisa till den största. Tonie tror det. Inte jag.










Inga kommentarer: