tisdag, augusti 29, 2006

Ego

Lång dag at the office kan man säga. La mig i soffan framför tvn när jag kom hem, xboxen bjöd på stand up comedy men inget skämt var tillräckligt underhållande för att jag skulle kunna hålla mina ögon öppna. En skön dos slummer efter krävande arbetsdag alltså. Blev dock jätteglad när jag upptäckte att det låg en avskedspresent till mig på jobbet från Lisa, min fd kollega som nu flyttat till Gbg med siktet inställt på att bli barnläkare. Förmodligen Sveriges bästa, tippar jag. Hon hade lämnat ett litet orange kuvert med personlig hälsning och en lyckosten i form av en bergskristall som tydligen ska bringa klarhet och balans i livet. Om ni kan läsa vad det står så fattar ni också att man känner sig lite extra stolt och att dessutom förmedla den vidare här på bloggen gör ju att egot mitt befinner sig i ett rejält frosseri just nu. Men det är väl därför jag bloggar kanske. För att övertyga andra, men mest mig själv, att jag faktiskt gör bra saker som andra uppskattar. Skönt att få det bekräftat. Det roligaste är tacket för hjälp med a-kassan, haha, det säger en del... Tack Lisa. Lycka till!

Inga kommentarer: