måndag, augusti 28, 2006

Första dagen

Första dan på jobbet flöt på fint. Efter kramkalas med barn och kollegor kändes mina 7 veckors ledighet som ett minne blott. Bra eller inte, I don´t know men jag inbillar mig nog att det mesta kändes bra. Hade dock svårt att hålla mig ifrån mina gamla ballonger som blivit så stora under sommaren och det verkade som att de hade lite svårt att släppa iväg mig också. Till ny avdelning, nya fröknar och nya barn - glassar denna gång. Dagen bara svischade förbi, hann inte mer än att komma innanför portarna så var det dax att bege sig hem igen. Skönt med tidiga måndagar, 8-15 är en helt perfekt arbetstid!

Prisonbreak ikväll, det är riktigt bra. Det är sällan jag hittar en serie som jag tycker är värd att följas. Problemet är att jag ofta glömmer/missar nåt avsnitt och det räcker för att jag ska falla ur mönstret, tappa intresset och sluta kolla. Därför älskar jag bredband och dc i skön kombo. Några klick är allt som behövs och plötsligt har man två dygn med ett Prisonbreakmaraton framför sig. Utan comercial break, dessutom!!!

Kvällens huskurstips:
Hett bad med olivolja och äppecidervinäger. Huden blir silkysmooth och doftar pepparmint(!!!) men det bästa av allt: spänningshuvudvärken släppte direkt! Rekomnederas varmt.

God Kväll.

Inga kommentarer: