torsdag, augusti 03, 2006

Darin in da house

Vad har hänt med sommaren, är den över? Kalla, starka höstvindar har letat sig upp på min balkong, försökte trotsa dem med en varm latte i brassestolen i morse men vistelsen varade inte särskilt länge. Tog mig till Vällingby för att köpa present och mat. Hann med en fika där jag kalasade på nån slags marsipan-delikatess som var jävligt söt och sliskig. Trodde det var pistage, but no. Köpte svenska, färska morötter med massor av blast bara för att det ser så fint och fräscht ut när de sticker upp ur kassen. Lyxigt liksom. Samma sak med purjolök, fast det köper jag sällan.

Eftersom vi har äran att bo granne med Darin (eller ja, grannhuset då) har vi sedan han kammade hem 2:a platsen i Idol förra (eller var det för-förra) året fått beskåda ett intressant fenomen. "Vi-åker-till-Råcksta-och-hänger-utanför-Darins-hus-i-fyra-timmar-fenomenet". Tjejer i 14-års-åldern. De kommer i klungor, ibland 3 stycken, ibland 7 eller fler och har med sig matsäck och banderoller men oftast bara smink och kameramobiler, ständigt förberedda på att få se en glimt av deras superidol. Jag som inte ens trodde han bodde kvar hemma i pojkrummet med föräldrar och syskon. Men jag förmodar att tjejerna utanför hans fönster har koll på det. Först tänker jag att hur orkar de? Hur orkar de stå där en hel dag och bara fixa, borsta hår och dutta läppglans och vänta och vänta... Varför? Men sen slår det mig att jag också var fjorton en gång. Med hela flickrummet tapetserat med Brandon Walsh. Och God dammit om han hade bott i Råcksta under Bevvan-tiden. Då hade jag garanterat stått där en hel dag jag också.
That, I know for sure.




Inga kommentarer: