fredag, augusti 25, 2006

Moneys - where did you go?

Jag har kommit på att jag inte har någon koll på min ekonomi what so ever, detta både på gott och ont. Det är ju bara så skönt att handla på kortet precis när man vill och känner för det. Fast jag VET att csn-jävlarna ska ha över 2000 spänn av mig denna månad och jag har DUBBEL mobilräkning (eftersom jag köpt ny mobil+ abonnemang och inte avslutat mitt gamla. Puckat), så har jag inom loppet av 30 minuter ändå spenderat detta:

- Hårfärg, 100 kr
- Mössa, 80 kr
- Halsduk, 200 kr
- Grönsaker på torget, 100 kr
- Mat, 125 kr
- Alkohol, 185 kr

Summa: ca 800 kr.

Det borde inte gå ihop. Särskilt inte med tanke på att jag under juli och augusti bara har 80% av lönen. Och jag har lagt märket till att sparkontot krymper lite för varje månad. Ändå känns det inte alls som att jag lever över mina tillgångar och lyxar med restaurangbesök, bio, konserter etc. Faktum är att jag nästan alltid köper och lagar egen mat. Jag går sällan ut och festar. Och har i alla fall under sommaren aldrig tagit tåget nån längre sträcka än till Sala. I don´t get it. Det ska bli uppföljning, ordning och reda bland miss Gardqvists utgifter från och med nu.

Inga kommentarer: