måndag, augusti 21, 2006

Haircut + waterski = new life

Hemma igen efter 4 sköna dagar med nära och kära, hästar, barn, grill och vattenskidor! Ja, tänka sig att jag skulle hinna bli 28 år innan jag fick göra min premiär på vattenskidor, tur att man har en 20-årings fysik fortfarande... Träningsvärken är inte nådig må jag säga men det är det värt, det var hur kul som helst att glida fram på ett spegeblankt vatten efter pappas 65-hästars lilla flipper. Det är ju klart att det blev en å annan vurpa men lyckligtvis hade jag utrustats med något så sexigt som en helkroppsvåtdräkt, slimmad till max, kände mig som värsta undervattensdykaren, bara cyklop och simfötter som saknades. Som den gröngöling jag var och med den minimala (= 0) kunskap om vattenskidåkning jag hade, tänkte jag i min enfald att det var en bra idé att sätta sig ner när man kände att balansen sviktade. Som man gör på vanliga skidor i slalombacken. Men det skulle visa sig vara en väsentlig skillnad att vurpa sittandes på vatten vs snö... På ett inte helt njutbart vis slungades en del vattenmängder in bland intima kroppsdelar när man i hög fart kastades omkull i vattnet med rumpan före. Nu har jag en svag aning om vad de som lider av ofrivilligt läckage upplever and I´m not enjoying it. At all. Dag 2 funkade det bättre och jag kastade mig handlöst framåt eller åt sidan när jag kände att det höll på att gå åt helvete. Tyvärr var dag 2:s problem istället alltför svaga armar och ben orskadade av SVÅR träningsvärk. Men. Skam den som ger sig. Och på lördag gissar jag att det är dax igen. Kul kul.

Var i Sala också, träffade Mia och blev klippt, så skönt, blev jättenöjd, tack Mia för tålamod med kinkig kund...Nästa gång ska jag vara helt tyst. Hann med en sväng ut till Ransta med Maya som skulle rida på Emil. Med nya ridbyxor, borstar, piska å allt. Det roligaste var när hon ridit klart, vänder sig mot Monika (ridläraren) och ogenerat frågar:

-Ska jag inte få något att äta nu?

Tidigare under morgonen vid frukostbordet, strax efter att jag på sträng begäran gett henne resterna av gårdagens våfflor och hon konstaterat att jag var "en bra barnvakt..." (Pjhuu), bläddrade vi i Sala Allehanda, såg en bild av en söt katt varpå jag frågade jag henne om hon gillade såna.

- Nej tyvärr, sa hon, jag gillar bara små hundvalpar och stora hästar.

Så fint att en 4-åring uttrycker sig på det sättet, tycker jag.







Inga kommentarer: