onsdag, mars 11, 2009

Ett mail för 3 år sedan

Man får gärna kalla mig självgod nu men det här mailet, från mig till en massa möhippekompisar råkade jag komma över nyss och det är skitkul.

>Hej!!!
>Haha! Nu var den avklarad, sken-möhippan i Sala och det känns så roligt och
>spännande att det är dags nästa helg igen... Det var verkligen jobbig
>stämmning i början, där på afterworken på hotellet då NRN spelade å
>Kronberg sjöng en låt för Malin men då ingen klargjorde riktigt för Malin
>om det var hennes möhippa eller inte. Men efter ett par glas så släppte
>spänningarna och det blev en rolig kväll hos Mia med mat, chips å dip,
>bubbel, karaoke (med borste å skruvmejsel som mick...) Bara Malin, Mia å
>jag som festade å Mia skulle jobba tidigt dagen efter så det blev en
>tafflig men ändå rätt charmig tillställning som slutatde med mig å Malin på
>hotellet som för övrigt var helt tomt på folk som så när på 10 pers, tommy
>feldtman inräknad. Malin berätta glatt att för dj:en att det var hennes
>möhippa å att hon gärna ville be att få önska en låt. Dj:en hade tyvärr
>inte låten och tyckte nog rätt synd om Malin. Vi var i toppform klockan 2
>då hotellet slutade å Malin undrade om jag inte ville fortsätta möhippan
>hemma hos henne. Såklart kunde jag inte säga nej, det var ju ändå hennes
>möhippa.....Så det blev te å mackor, en spya i Kestins toa och en lång
>natt-dusch innan fredagens möhippa kom till ett slut å vi däckade bredvid
>varann som två klubbade sälar.
>
>Lördagen kom å Malin förberedde sig på den RIKTIGA möhippan.... Hon var
>helt säker på att vi tänkt ta med henne på en kryssning, något som hon inte
>var helt sugen på, hihi. Men dagen gick å jag var bakis, Mia var hemma å
>kolla på film, Anna skulle till Västerås å de andra hade annat för sig. Så
>vid 6 ringer Malin mig å undrar vad som ska hända men eftersom jag inte har
>nåt att komma med heller så slutar samtalet med att MALIN bjuder med MIG
>till Nette på dalhem. Snacka om att behöva styra upp sin egna
>möhippa...Poor malin!!! Jag säger ok, och jag vet inte om Malin fattat att
>det inte blir möhippa idag heller eller om hon tror att alla är samlade hos
>Nette. Men på vägen till Nette säger hon att hon inte riktigt vet om det
>blir möhippa, är osäker på om hon redan haft den, och tillägger att om det
>var hennes möhippa igår så var hon besviken och tyckte nog att vi borde
>kunnat anstränga oss lite mer.... Lite jobbigt men jag sa inget å försökte
>hålla masken så gott jag kunde. Hon uttryckte viss besvikelse/förvirring
>eftersom hon anser att det inte finns tid kvar för henne att kunna hinna
>med en möhippa innan bröllopet. Hon har med andra ord inte den blekaste
>aning att vi entrar Norrköping på lördag, ska bli SÅ KUL å se hennes
>förvåning....
>
>I alla fall fortsätter lördagkvällen med att malin pratar med Sofia i
>telefonen å tjatar på henne att hon ska komma till henne å hennes
>"möhippa". Det blir en taxi ner till Hörnan, till taxichaffisen säger
>Malin: -Tjena, är du ny eller, jag trodde det bara fanns feta
>taxichaffisar?! (För er som inte vet det så finns det i sala EN fet
>taxichaffis som utmärkt sig särskilt just av den anledningen. Men våran
>chaffis sa lite generat att han jobbar för salas andra taxibolag.....) På
>hörnan blir det trubarur-dalle som, liksom Kronberg kvällen innan, grattar
>Malin med att sjunga en låt för henne. När hörnan stänger hinner vi med en
>timme på hotellet idag igen, denna gång med Sofia i sällskap. Tyvärr var
>det tillskillnad från igår helt TOKTRÅNGT av massa 18-åringar på dansgolvet
>så man kände sig lite matt. Men va fan, vi höll ut, det var ju ändå
>möhippa.... Det blev stängningsdax å Malin började må illa (drack whiskey
>hos Nette tidigare...)Vi drog oss undan å malin la en rätt slät spya invid
>Domus varu-lastkaj. Skratt å hulkningar om vartannat, en kille kom å fråga
>om vi ville ha sprit men det ville vi inte. Däremot gjorde vi som alla
>andra hotellets gäster, pressade oss in på sala kebab, hamna sist i kön
>men beordrade Danne (en gammal kompis till Malin) att köpa mat till oss
>eftersom han stod så mycket bättre till tyckte vi. Sen satte vi oss vid ett
>bord och bara väntade....i säkert en halvtimme å malin blev tröttare å
>tröttare och när vi äntligen fick vår mat hade hon blivit illamående igen,
>kunde inte ta en tugga utan frågade mig om det var ok om hon gick hem....
>Så jag satt ensam kvar å åt min efterlängtade strips med kebabsås medan
>pekka Skogh slog sig ner bredvid och malde på om sitt asfaltsjobb i
>Stockholm och vilken schysst årsinkomst han hade....Suck. Så jag sa hej då
>pekka, nu går jag hem å sover, är trött, har haft möhippa i två dar. Vi
>kanske ses nån gång.
>
>Så nu är det bara att börja ladda batterierna igen, kommer bli hur kul som
>helst! Ha det gott alla, så ses vi snart.
>-LindaG.

1 kommentar:

Anonym sa...

ha, ha. vilken helg. jag var riktigt förbannad att det inte blev någon kidnappning för jag hade faktiskt inte tid senare. men, men driftig som man är så drog man ihop en lite egen hippa med lite speciellt inbjudna friends. och det där med taxichauffören hade jag glömt. det måste ha varit kvällens höjdpunkt. jag tänker aldrig berätta vilken hippa som var bäst, er eller min. bara du sejfade :) Kram.