söndag, mars 29, 2009

En Salatripp

Henry och jag var i Sala i helgen hos mormor och Johnny som ett litet avsked innan vi åker nästa onsdag. Besökte badhuset, kändes lite konstigt och jag fick en släng av mellanstadieångest. Det kalla våta golvet och lukten inne på toan. Känslan av att bryta mot regeln om nogrann dusch och tvätt före badning. Jag var ju lite dåligt förberedd, saknade badkläder och traskade därför helt enkelt in i simhallen i linne och trosor, utan att duscha före. Ojojoj. Och Henry premiärbadade i sina Lightning Mc Queen-badbrallor och kissade i dom minst två gånger. Först mitt ute på simhallsgolvet så det rann en sakta stril ner mot vattnet och sen en gång på mig när jag bar honom gränsle på höften. Det kändes precis som den där sången Kiss i sängen, varmt och gott.
Det var väl ungefär så spännande det kan bli en kall och grå helg i Sala.

Inga kommentarer: