onsdag, september 13, 2006

Skype and fussball

Present! Idag fick jag en present av Micke. Ett headset med mikrofon och allt. (Kanske just därför det heter headset by the way. Hörlurar och mikrofon i ett.) Men ändå. Blev liksom så glad och överaskad. Trots att jag redan igår föreslog att han skulle köpa ett till mig idag och han svarade "kan jag väl" så kändes det så suprisigt ändå. Tack så mycket! Det ska jag nu använda när jag via Skype ska hålla kontakten med min syster eftersom hon är så kass på mejleri. Sorry sis men så är det and you know it too... Så nu ska hon få sin andra chans. Hon har en slags förkärlek till telefonsnack kan man säga, I say no more. Så på hennes initiativ har jag alltså nu införskaffat mig Skype, gratis telefon via nätet, och headset. Webbkamera måste man inte ha men det hade jag sedan förut så det kan ju bli riktigt avancerat här framöver mellan Stockholm - Singapore. Så nu sitter jag bara här och väntar... Undrar hur det låter, kommer det ringa som i en vanlig telefon eller? Hur ska jag veta när hon vill prata? I guess time will tell.

Bra dag på jobbet, vädret kunde ju inte varit bättre. Det är ju sommarvärme igen. Spelade fotboll med 5-åringarna och blev helt svettigt. Kan även ha att göra med det faktum att lagen var indelade efter deras önskan: Linda mot oss (= 5st). Måste erkänna att jag ändå gruvade mig efter förlusten. De är ju bara barn, borde vara mer rutinerad än så. Men ändå. Jag ville faktiskt vinna. Planerade inför föräldramöte också. Jag gillar det. Att planera och strukturera. Formulera och illustrera. Mer sånt kanske?

Soppdax snart. Igår potatis och broccoli. Idag en spansk gazpacho. Med ostmacka och mjölk. Yepp.

Inga kommentarer: