torsdag, september 07, 2006

Morning hell

Usch, what a day. Vaknade till ymnigt regn imorse. Fan. Jag har fortfarande inte införskaffat mig ett riktigt regnställ. Det borde ju vara A och O när man jobbar på dagis. Och det jag har, som ska föreställa ett regnställ, är verkligen inget bra regnställ eftersom jag efter 30 min ändå är blöt igenom både tröja och jeans. Vad är det för jävla regnställ? Sur och tvär satte jag mig på cykeln och trampade iväg min kvartslånga bit till jobbet i morse. Det var dessutom ett sånt där hatregn som trots neddragen huva till näsan ändå envist letade sig in inunder och dränkte både ansikte och hals. Efter cp-backen som var ungefär100 meter längre idag fick jag halvnjuta i alla fall ett par tre sekunder nedför. Tills den förbannade bällstavägen-rondellen dyker upp som en smäll på käften. Fastän det är väjningsplikt åt alla håll och där i princip regeln först in först ut gäller så är det alltid stressade tokbilister som utgår från att de åker på huvudled och vägrar väja en milimeter för en plaskvåt cyklist som mig. De ä bare å åk liksom. Det är så surt. Och när de dessutom har mage att skita i att använda blinkers inför en simpel högersväg och jag därför tvingats tvärbromsa och nästan ramlat av cykeln för att jag tolkat det som att bilen var påväg raktfram genom rondellen gets me so pissed off. Nonchalanta svin! Börja cykla era as!

Inga kommentarer: