tisdag, september 26, 2006

Goda pannkakor

Igår kväll lyssnade jag på filosofiska rummet innan jag somnade. Det är bra men funkar nästan bättre som sömnmedel åt mig. För idag minns jag inget av vad som sas i programmet. Däremot minns jag att jag vaknade alldeles av mig själv halv åtta, precis några sekunder innan klockan började ringa, av att jag var tokkissnödig och värk i njurtrakten av detta. Gick raskt iväg till toan, öppnar toalocket för att mötas av nattens fräna urinlämning. Fan att jag inte spolar men det känns liksom inte aktuellt just då, på natten när det är tyst och mörkt och man bara är vaken med ena ögat och längtar tillbaka till att krypa ner i sängen igen. Sen utgör ju vår speciella spolanordning ett extra jobbigt moment som man inte heller känner sig riktikgt redo för nattetid.

Bra dag på jobb, en av de frånvarande tillbaka i alla fall. Den andre imorgon hoppas jag. Vädret vill jag inte ens kommentera. Har tröttnat på det här nu. Frysa på morgonen och svettas på eftermiddan. Hur länge ska man behöva hålla på? Dessutom har jag rensat ut min sommargrderob nu och bara väntar på att få börja använda mina nya varma skor. Så det så!

Nu blir det pannkaka och sylt. Det gör väl inget att inte mjölken räckte riktigt? Tar lite midre av allt istället. Micke höll just på att lacka ur ordentligt när han skulle vända på pannkakorna och ilsket demonstrerade vilken totalt jävla värdelös stekpanna vi hade. Men pannkakor är gott ändå. Och de MÅSTE inte vara runda för att ätas. Inte av mig i alla fall.

1 kommentar:

Schmarro sa...

ååååååååh linda! you secretive tjej! vilken fin blogg! nu ska jag läsa här VARJE DAG! pusspuss!