lördag, september 23, 2006

Pärlan is here!

Nu ere lite flyt på g. Inte för att jag har en bonussyster, Malin, som just efter att min "ordinary" syster, Sara, också dragit till Singapore för pluggets räkning. Nä, det vore inte särskilt schysst att kalla det flyt. Men däremot är det flyt att jag under hennes vistelse i Singapore har lagt beslag på hennes lilla vita peguot från odefinierbart decenium. Men den går bra och med härlig turbo och soppasnål som få. Var till Hässelby och hämtade den igår. Mange (Malins kille) berättade att Malin kommer hem i November... Fatta! Glassa runt i bil till November.... Kan hända att det blir svårt att släppa pärlan när det blir dax. Eller, som Micke sa, så blir det INTE det. Den har som sagt några år på nacken, glansdagarna är förbi och det har berättats för mig om strejkande motor ibland... Men, som del i flytstimmet just nu, har vi ju en Tonie, vän och händig bilentusiast som erbjudit sig att ta en titt på pärlan för att se över hennes behov för ett mer riskfritt körande. Det tar vi tacksamt emot såklart även om jag gärna vill påpeka att jag faktiskt vet hur man fyller på olja...

Så. Idag blir det premiärtur. Till Kista för lite höstshopping och därmed trotsa det faktum att termometern visar 35 grader i solen just nu. Sista helgen före löning och jag har lite pengar kvar för en gångs skull. Hoppas dock att det inte är 3000 andra som också har det och tänker trängas med mig i gallerian. Väntar bara på Kristin nu så är vi snart påväg! Vi och pärlan.

Inga kommentarer: