söndag, september 24, 2006

Sköna söndag

Vaknade tidigt av mig själv och inväntade nyhetsmorgon med att förbereda riktig helgfrukost. Fil, färsk frukt, all bran, ägg, smörgås och nyponte. Såna morgnar är de bästa. Väckte Micke vid 9-snåret och han lyckades masa sig upp strax därefter. Sen har det varit slummer på soffan av och an för mig fram till ett. Är ju så trött. Ser alltid fram emot att få gå och lägga mig och verkar kunna somna när, var och hur som helst. I fredags när vi var bjudan till Tonie och Kristin delade vi upp oss på kvällen eftersom T och M så gärna ville spela fifa på Xbox och jag och Kristin hellreville kolla på Pirates of caribien i deras sovrum. Så vi tog med oss chips, dip, godis och läsk in till oss, lade oss tillrätta och bullade upp med mjuka kuddar och sköna täcken. Klockan var nio på kvällen och både Kristin och jag tvärdäckade efter en kvart. Där låg vi, sida vid sida som när man var liten och sov över hos sin bästis för första gången. Då man var helt överväldigad över att man kunde titta på tv hela kvällen och kanske till och med en bit in på natten. Men tröttheten slog alltid till när man minst ville det. Och det var alltför pinigt att erkänna att man hellre ville sova än kolla på film så det slutade med att man låg där och smygblundade med både tvn och nattlampan på, i hopp om att den andra skulle somna först. Och ungefär så var det i fredags med mig och Kristin. Vaknade ett par gånger av att Tonie skrek av frustration då han förlorade match efter match mot Micke. Efter slutresultatet 4-1 och klockan närmare 11 var det så äntligen dags för hemgång för mig och Micke. 20 minuter senare sov jag sött. Undrar om det är normalt.

Inga kommentarer: