söndag, november 18, 2007

Mamma 50 år!

Jag bjöd in mamma till Råcksta Sthlm för att surprisa med krogshow och lite andra små överaskningar. En flygupplevelse från live it fick henne att förtjust misstänka att en ballongflygning stod på tur men när istället visade sig handla om en tandemskärmflygning övergick förtjusningen i ett något mer tveksamt leende... Vi får se vad det blir tillslut!

Lena och Orup var ialla fall förvånansvärt bra och jag misstänker att det har något med Felix Herngrens regi och dialog att göra. Kanske skrattade jag som mest när det via ett filminslag framkom att Orups hela musikkarriär handlade om att han egentligen bara ville ligga med Lena. Så billigt och enkelt men när det kommer från Felix känner jag bara ren glädje och gapar av lycka. Like him a lot och thanks to him gillar jag tydligen Lena och Orup nu också. Fin blandning av ironi, ödmjukhet, en del helt sjuka kommentarer (Lycka till med liggandet, sa Orups mamma i ett intervjuinslag när Orup skulle till och jobba med Lena för första gången) och lättsamt mellansnack och jag tror att det var i det ögonblicket, där efter pausen (och en ganska snabbt svept päroncider...) då Lena satt och lite förstrött drog iväg mollackord på pianot medan Orup pratade gamla barndomsminnen och bjöd på Från Djursholm till Danvikstull som jag seriöst fick känslan av att vilja bli kompis med dem. Jag ville hänga, fira jul, sjunga och mysa tillsammans med Lena och Orup. Jag tyckte tillochmed Orup såg lite hot ut. Är inte det ett gott betyg så säg?!




Inga kommentarer: