tisdag, november 20, 2007

Äckligt irriterande

Minst 6, 7 finnar har valt att samtidigt ploppa upp i fejjan på mig. Kan inte låta bli att känna och klämma. Vill mörda dom. Föresten funderar jag på att starta nån typ av hobby då mina kvällar i två månader framöver kommer spenderas all alone. Tanken på att börja sticka har slagit mig men God I´ve tried förut och jag är verkligen urusel på det. Maskorna blir av nån anledning bara mindre och mindre så allt tillslut blir helt skevt. En gång stickade jag en halsduk och gav bort till en kille jag var ihop med. Den blev jätefin men var tyvärr helt oduglig eftersom jag hade råkat sticka den på fel längd så den envisades med att korva ihop sig till en smal rulle hela tiden och var därmed totalt värdelös. Skulle gärna vilja sy, fixa och trixa med gamla kläder men äger ju tyvärr ingen symaskin. Dessutom har jag skitdåligt tålamod och orkar inte vara omsogsfull utan vill få det klart så snabbt jag kan och skiter oftast i att nåla och måtta. Blir inge bra. I högstadiet sydde jag av nån anledning en liten kudde med turtlesmotiv. Den har hängt med under alla år utan att jag egentligen fattat varför men nu har den på nåt fint vis hittat hem och blivit Henrys favvokudde som han skiner upp av att se varje gång.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Börja sticka! absolut. När man tragglat sig igenom "maskorna krymper hela tiden" och "jaha jag skulle minskat för två varv sen, nu måste jag börja om" stadiena är det sjukt kul och avslappnande på samma gång. Och du kommer snart längta hem till din lilla stickkorg. Och så kan man fynda massa roliga 70-tals barnklädermönster på Tradera. För visst vill Henry fira jul i en helstickad overall med matchande hjälmmössa?

Lindsy sa...

Åååå, nu blev peppen total, thanx cissi, Henry will be a lucky kid!!!