fredag, november 16, 2007

Boten

I två veckor har jag varit noga med att inte parkera bilen utanför vårt hus på nätter till fredag och fram tom kl 16. Det var bara en slump att jag råkade se att parkeringsförbudet alldeles nyss åter började gälla. Haha, tänkte jag, säkert många som glömmer och får sig en lapp men inte jag minsann eftersom jag bara är så bra och naturligt välplanerad hela jävla tiden. Nyfiket har jag betraktat bilarna längs gatan för att se när lapparna, en efter en ska börja pryda bil efter bil. (Hej mammaliv jag vet...) Men smått besviken ser jag gång på gång att alla bilar utom min står kvar, UTAN lappar, TROTS förbudet, hallå??!! Inte så noga tydligen eller så vet alla andra bilägare respektive lapplisor något som inte jag vet. Bildat pakt mot mig och Pojen. Men så inatt/idag så GLÖMDE jag, för en gång skull, parkera om bilen och NATURLIGTVIS möts jag idag av en fin liten bötessumma på inte mer än 700 pix. Gah!!!

Inga kommentarer: