söndag, november 25, 2007

In med det nya - ut med det gamla!

Köpt 2 nya jeans. De första sen Henry ploppade ut. Det var inte direkt en slump att båda har hög midja, vilket underbart trick, varför har jag inte fattat det förrän nu?! Micke fick också ett par nya heta jeans, som för en gångs skull verkligen sitter som en smäck på honom, blev jävligt nöjd med mina inköp. Micke köper sällan eller aldrig kläder, han har lite av en fobi av att gå in i affärer med provrum. Därför tar jag på mig ansvaret att köpa sånt jag gillar till honom, ger mig nästintill samma kick som att köpa till mig själv. Och med sin nya fina stickade tröja blev han skitfräsch. Jag funderar på att kanske slå till på ytterligare några plagg till honom och försiktigt våga mig på att föreslå en utrensing av hans garderob där 3/4 delar av kläderna med all säkerhet är från tidigt 90-tal. En del av t-shirtarna kan nog härröra från 80-talet tillochmed. Att de är sönderslitna och håliga på sina ställen verkar inte vara något som bekommer honom alls. Själv rensar jag min garderob varannan månad ungefär. Jag älskar utrensing och slänga gamla grejjer man inte använder längre. Micke resonerar annorlunda och spar på allt. Grejjer som inte funkar eller används (24-kanals mixerbord) , gamla olästa tidningar (illustrerad vetenskap som efter minst 6 månaders obetald prenumeration fortfarande envisas med att dimpa ner i brevinkastet pga att Micke glömmer/inte orkar säga upp den) och en hel del annant för mig potentiellt utrensingsmaterial där resårlösa strumpor och kallingar bara utgör ytterligare ett par exempel.

Inga kommentarer: