tisdag, november 27, 2007

En mammas försvarstal

Ok Henry, det här är några av anledningarna till varför din första jul tillsammans med dina päron inte kommer innehålla några större utsvävningar:

1. Din mamma glömde parkera om bilen och fick en p-bot á 700 kr.
2. Vidare råkade din mamma sakna täckning för TVÅ autogirobetalningar vilket gjorde att hon fick straffavigift från TFF á 2687 kr.
3. Pga detta blev hon dessutom tvungen att teckna ny trafikförsäkring på stört, á 1270 kr.
4. Sen tyckte hon att det var en bra idé att köpa jeans till familjen för 2200 kr.
5. Din pappa passade även på att fixa trådlöst nätverk för 2000 kr.
6. Att CSN skulle ha sitt denna månad kom ju inte direkt som nån överaskning, 2990 kr (min) + 3184 kr (mickes).


Tack för barnbidraget Henry, nästa jul siktar vi på en något annorlunda planering. Undrar om man, ev under hot, kan få försäkringskassan att omgående punga ut med 60 dagars föräldrapeng till denna månads utgifter?

3 kommentarer:

Anonym sa...

shit du är ju värre en mig ju!:) måste erkänna att jag har stoppat huvudet i sanden när det kommer till csn återbetalning, jag har inte den blekaste hur mytcket man ska betala tillbaka varge månad + att dom ändrat system ca 3 ggr sen jag tog mitt första lån så jag har inte orkat hänga med, vilket är väldigt oansvarligt, jag vet....ångesten får komma den dan den första inbetalningen kommer vilket är ca 3 years from now. Längtar tills i jul då jag får träffa er alla!:)

ps. såg att Sara altid skriver moster så då ska jag också börja göra det:)

Unknown sa...

Hej Linda!!
Brukar kolla in här hur det är med famljen i Råcksta...Fru Angland tipsade om bloggen!
Ett litet tips bara angående csn...när man är föräldraledig kan man få återbetalningen nedsänkt om man ansöker om det, det gjorde jag - det underlättar lu lite iallafall... Kolla csn.se!
Vi ses på nyår hos Mia, va!?
Kram Malin (Norrmén)

Lindsy sa...

Moster Malin: Klart du är moster malin, what took you so long?
Malin: Ja, jag vet, har fått tipset förut men jag tänker samtidigt att det ska ju liksom ändå betalas så det är bara att dra ut på lidandet genom att sänka den och kommer förmodligen att bli lika förbannad ändå. CSN är liksom bara rent och skärt hat för mig, i alla dess former. Tack ändå, ja vi ses till nyår, ska bli ROLIGT!