tisdag, augusti 28, 2007

Va ska jag göra JIMMIE??!!

Den är rolig, reklamen där mannen tog den lånade bilen till en gör-det-själv-verkstad och allt gick åt helvete. Igår var nog banne mig sista dagen av sommar 2007 och jag och Hempa spenderade en del av den i gräset på filt med kaffe, bok och en och annan leksak. Känslan var avslut och farväl men också förväntan och nystart. Jag ser fram emot höst och trivs med känslan av att inte riktigt veta vad som komma skall. Hur länge ska jag va mammaledig? När kan vi flytta? Var ska vi bo? Var ska vi jobba? Lägenhet, villa, radhus? Stockholm, förort, tätort? Inget står skrivet och vi kan bara följa vår intuition om vi så vill. Det är ibland saker som stressar mig men inte just nu. Just nu tänker jag bara luta mig tillbaks och se på, följa varje dag som den kommer och akta mig för de stora planerna. Det blir nog en bra höst.

Inga kommentarer: