söndag, augusti 12, 2007

Släktträff 2007

Jag fixade vattenskidåkningen galant efter ett års uppehåll måste jag säga. Mörbultad dagen efter dock men jag tart. Asakul med waterskii ju!! (Sara stylade på en skida och jag provade och kom inte upp i år heller ja, ja...) Micke fick en välbehövlig haircut och Linn fick detsamma + slingor av Nillan som var hobbyfrisör, mycket fint och uppskattat. Jessica tog Henry från Linn och demonstrerade snällt hur man bäst skulle bära honom. Helena läste högt ur en bok och bjöd på ett gott skratt. Evy fixade Henrys första kluckskratt i hans 3-månaders långa liv. Trixet var att bolla en lila badboll mot honom (om jag ändå vetat...) Gun premiärkubbade, first time ever, det är anmärkningsvärt och nästintill beundransvärt! Pappa Bosse bjöd på minst 2 minnesvärda kommentarer. Först när han på frågan från Gun, om vem den där Lars-Erik var, något besvärad svarade:
- Men det är ju trumsalgarn i vårt jävla band!

Och strax därefter då en stackars nattfjäril irrat sig in i ett stearinljus och därmed gått en säker död till mötes och pappa lugnt och skönt tillbakalutad förklarar sitt svala medlidande med:
- Ja, men är man dum i huvet så är man!













Inga kommentarer: