fredag, december 01, 2006

Welcome weekend!

Ja, det gick ju bra det där. Veckan alltså, skönt att avsluta den på topp med glada, kramiga barn som säger att man är snällast av alla.... Tände 1:a adventsljuset idag på samlingen och det med det sköljer något magiskt över gruppen. Alla sitter tysta och får ta varsin pepparkaka ur burken. Innan maten till och med. Sen övar vi luciasånger, lusse lelle är mest populär. Nästan alla sjunger med. Men bara nästan. För några vill heller berätta högt om hur det såg ut bakom första luckan i deras adventskalender.

Ska bli ett nöje att äntligen få idolfinalen överstökad till sist. Fattar inte, det är ju inte intressant och jag känner väl ingen större symati för någon av boysen. Då ser jag mycket hellre fram emot nybakta lussebullar med mandelmassa som jag bakade igår. Vad vore tvn utan tillgugg? Not much, not much at all.

Födelsedagsfika imorgon hos Kristin och adventsfika hos pappa och Nillan på Ekerö på söndag. Det räcker lagom som helgens planering. Kanske hinns det med att mysa till det lite med julstjärnor i fönstren också. Dammsuga är något man borde göra men kanske inte orkar. Skulle vilja shoppa lite också. Men nej, just det, har ju redan brännt hela julklappsbudgeten på klappar till mig själv...Glömde.

2 kommentarer:

Schmarro sa...

hej sötis! hoppas du får en bra helg. jag ska till sthlm horse show där mamma står och säljer tygiga grejer. säg till om du får ett infall och vill hänga på. puss.

Lindsy sa...

å, horse show, det vore allt nåt för mig tror jag. Får man rida tror du?
Puss å kram