tisdag, november 28, 2006

Skönt att klaga

Inte för att jag vill att nån ska tycka synd om mig men jag vill ändå skriva ned mina jobbtimmar denna vecka.

Måndag 8-20
Tisdag 8.30-20
Onsdag 7.15-20
Torsdag 8.30-16.15
Fredag 8.30-15.45

Alltså ca 51 tim på jobbet är inplanerade för denna vecka. Och måndag nästa vecka har chefen planerat in möte 16:30 när jag egentligen slutar 15. Typiskt chefer. Min enda tidiga dag som kommer en gång var fjortonde dag. Känns inte kul. Sen är det utvecklingssamtal för resten av tiden fram till jul med många, många extra timmar. Not what I need right now. Vill ju softa, baka lussebullar och chilla inför julen. Som grädde på moset efter mitt exklsiva impuslköp av 2000 kr-kappan öste jag på med att inhandla rengöringsprodukter från Mary Kay idag för 1300 kr. Vad har hänt? Dags att betala räkningar också och jag misstänker att CSN är inblandat denna månad. And you know what they say - CSN just can´t wait.
Men som sagt. Inte synd om mig egentligen. Det är bara att bita i det sura äpplet och deala med det, förmodligen i slutet av månaden, lagom till jul. Som tur är har jag två av 3 familjemedlemmar i Asien vid den tidpunkten så julklappar till dem känns inte JÄTTEURGENT. Eller hur.... Sara? Vi behöver väl inte skicka klappar till varann, tar med en rejäl gottispåse till dig i Januari istället, ok?!
Må så gott så länge!

Nån som hört av Juha by the way?

Inga kommentarer: