lördag, december 30, 2006

Snoret rinner...

Efter en lång natts förkylningssömn med hosta och nästäppa blev morgonen seg med slummer i soffan och stand up komedi på tvn. Pablo Fransisco, Eddie Izzard och Ricky Gervais. Det var nån mer... Just det, Dane Cook. Gillar Ricky bäst och önskar att man hade en i sin bekantskap.

Försäljningen av tågbiljetter går sådär. Ingen av de två killar som var intresserade igår hörde av sig igen. Och tjejen som mailade att hon endast erbjöd 600 kr för två biljetter har jag sållat bort då hon inte gick med på något av mina bud. Först 900 kr. Sen 800 kr. Nej, hård var hon och var redigt bestämd över att hon minsann inte tänkte betala ett öre över 600. Är inte grejjen med prut att man ska mötas på halva vägen? Stolt och girig på samma gång, I know, men med tanke på att jag redan ställt in mig på förlusten på 1600 spänn känns det helt ok ändå. Dessutom har jag en krok som väntar på napp as I speek. Hannas kompis. Förhoppningsvis är hon inte lika envis som mailtjejen och tar den för 400 kr. We´ll see.

Just sett big fish också. Gillar den. Har ju sett den förut men en fördel jag har är att jag lätt glömmer alla filmer jag ser och kan se dem på nytt igen som om det vore första gången igen. Och igen. Perfekt.

Nyår blir en lugn och fin hemmakväll. Jag och Micke. Sista året tillsammans, bara vi två. Sorgligt men fint på något vis ändå. Det blir nog lite potatisgratäng, nån filé och nån fräsch sallad. Naturligtvis, alltid fräsch. Man vill ju inte ha en dassig. Så har jag köpt massa frukt och glass och ingredienser till en nykter drink. Och grillchips och dip såklart. Det blir ett fint nyår för Micke och mig. Var så säker.

3 kommentarer:

Schmarro sa...

lilla raringen. det låter fint. vi borde ses också. vill klämma på magen ju. puss.

Lindsy sa...

Ja, hinner vi ses nåt innan jag åker till Singapore den 18:de kanske? Segt med första dagen på jobbet efter jullov, kan inte alla bara gå hem nu. Nähä, klockan var bara halv 1o... Kram

Schmarro sa...

hmm kanske. konstigt att kommunicera via bloggar ändå. inte det snabbaste sättet. jag är i malmö 5-7 och gbg 12-14. i veckorna hemma as far as i know! sticker till new york den 6 feb, en vecka. yayyyy.