lördag, december 16, 2006

Street och nyår

Skönt med en gratisfika på street till slut. Tackar trötta servitrisen för chokladen och pepparkakorna... Paggan entrade marknaden som en liten jultomte. Han såg så sorgsen ut. Julmarknaden var kanske inget för mig. Jo, bara en mössa för 350 spänn. Nej inget för mig alltså. Passade på att handla en å annan julklapp också. Tror jag är klar med dem nu. Idag gjorde jag en ganska osmart grej. Jag beställde tågbiljetter till gbg för 1600 kr fastän jag inte är säker på att det ens går att åka då. Men jag vill ju så gärna så jag kommer inte kunna förlåta mig själv ifall jag avvaktar och så tar biljetterna slut. Been there done that. Vill inte låta slumpen avgöra nyår i år. Även om de flesta nyåren när vi inte planerat något alls för det mesta har blivit spontant och lyckat. Men for some reason vill jag i år inte bara "hamna" på nån nyårsfest där jag utan vinets värmande kraft i kroppen inte känner mig bekväm nog att kunna tacka för mig och säga god natt och gå hem och sova gott när jag fått nog och då både trötthet och tristess gjort sig alltför påminda. Även om jag skulle vilja kan jag inte förneka det faktum att man aldrig känner sig så ensam som nykter på en fest, och kanske framför allt en nyårsfest. Micke tycker att man inte ska göra nån stor grej av nyår. Jag håller med. Och just därför tycker jag att man utan eftertanke kan boka sig en resa till gbg på nyår. Så slipper man tänka mer på det sen. Det får bli som det blir. Bära eller brista. Nu har jag iaf gjort vad jag kan.

1 kommentar:

Schmarro sa...

vem ska du hälsa på i gbg? fobbe?