fredag, december 22, 2006

God morgon

Fredag morgon och jag kan sitta framför nyhetsmorgon länge, länge. Fantastiskt att det är så mycket lättare att kliva ur sängen när man inte ska till jobbet. Kände dock sympati för min kille som sin nästintill sjukliga morgontrötthet ändå var tvungen att masa sig ur sängen för att sätta sig på t-banan i 35 min till jobbet medan jag kunde ligga kvar under ett varmt täcke. Han sa inget men jag vet att han var på riktigt dåligt humör över detta. Tröttare kille får man leta efter. Jag undrar om han skulle kunna få gå i terapi för sitt lidande som han varje morgon, men särskilt idag, måste utsätta sig för. Men som den goda flickvän jag är stödde jag min kille denna morgon med att också gå upp och sällskapa honom till en tallrik fil. Om det hjälpte är tveksamt men jag är i alla fall glad att jag inte ligger och drar mig just nu utan istället äter långfrukost framför tvn.

Ikväll eller imorgon åker vi till Tifen och Sala, skönt med bil, man känner sig fri. Ska bli roligt och mysigt att träffa alla föräldrar igen, det var så längesen nu. Kanske även julkänslan kommer infinna sig till slut! God jul!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det hjälpte

Lindsy sa...

Bra älskling, snart är ses vi!