onsdag, februari 17, 2010

Jag provar lite Yoga 10 år efter alla andra

Det kanske inte var helt smart av mig att välja gå på en fortsättningskurs i Yoga innan jag ens provat hunden i smyg här hemma men ingen hindrade mig och det fanns liksom inte så mycket annat att göra eftersom Sats Bromma tydligen inte erbjuder en nybörjarkurs nånstans på schemat. Och trots att jag utövat solhälsningen under 3 år i gymnasiet så får jag nog erkänna mina begränsade kunskaper inom området. Jag var inte redo för halvmånen, krigaren eller fisken helt enkelt. Jag blev störd på den väsande andningen runtomkring mig och blev helt ställd över den totala oreaktionen på fisen som någon (obs inte jag) plötsligt gjorde ifrån sig. Alla bara andades på och verkade helt obrydda. En och annan prutt lär man tydligen lära sig att INTE ta in. Se förbi. Om jag fortsätter. Kanske får jag ge det lite tid och prova några gånger igen eftersom jag ändå nånstans gillar det här med fokuseringen på kroppen och andningen, hitta balansen och lära känna kroppen. Passet avslutades med en hälsning som jag kanske ska googla lite på nu. Vill ju inte verka nochalant till nästa gång.

Inga kommentarer: