tisdag, maj 08, 2007

Försäkringsnissarna spekulerar

Min kusin Jessica var här idag. Hon har också köpt sin första bil i dagarna och plötsligt är vi liksom mer än bara kusiner. Hon tog med sina försäkringspapper och vi diskuterade och jämförde och hade ett moget samtal om diverse premier hit och dit. Kände oss väldigt vuxna och kloka. Hon har också valt moderna försäkringar. Men hon tog halvförsäkring medan jag endast valde en simpel (och lite snålare) trafikförsäkring, vilket i praktiken alltså betyder att jag får hjälp att betala för andras skador när jag är ansvarig vid tex en krock men kan inte vänta mig ersättning då jag sabbar min egen bil eller då bilen blir utsatt för stöld eller sabotage... Får väl se hur (o) smart det var. Men just nu känns det mycket bra och vill ha den här nu för en provtur.

Skönt med lite sällskap idag i alla fall. Började med latte och smörgåsar här hemma och tog sen en promenad till Vällingby. Bankärende, apoteksbesök och färska jordgubbar som inhandlades på torget. Begav oss hem och jag bjöd på smoothie, banan och jordgubb såklart, kalas! Nu kokar potatisen som ska bli potatissallad till ikväll. Måste fundera ut något gott till det. Vill ha grill!!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk om alla dagar var så härligt avslappnade och sköna. Kram

Anonym sa...

hej!
roligt och otroligt vuxet att ni skaffat bil... jag har skaffat icakort så mina vuxenpoäng börjar oxå samlas på hög.. jag hade en skrutten bil för några år sedan och ett smart drag jag gjorde med den var att jag skrev den på min far... det gjorde allt mycket billigare, å så slipper man några av vuxenpoängen :)
hälsa henry att han kan komma ut nu!
Massa kram/Lisa (gökboet)

Lindsy sa...

Ja, tanken har slagit mig också men samtidigt måste jag säga att det känns rätt kittlande med en alldeles egen bil, skriven på mig. Jag är ju faktiskt närmare 30 och bilen billig och begagnad så jag välkomnar gärna dessa vuxenpoäng. Hoppas du har det bra! Kramkram!