torsdag, maj 03, 2007

Det är lugnet före stormen

Ätit pannkaka med sylt och grädde. Promenerat till träsket. Gått genom kyrkogården till Grimstafältet. Sällskapat med hästar och lösspringande hundar. Lyssnat på Timo men föredrog skogens sus och dus istället. Lagt mig ner i gräset och mött solen. Nästan somnat. Kissat bakom en gran och gått skogsvägen hem. Tackat en gumma för hennes lyckönskning då hon såg min mage. Gett en kvinna med barnvagn vägbeskriving. Satt några frön. Hängt en tvätt. Brännt en skiva. Druckit en latte. Pratat i telefon med nyfikna nära. Skrattat åt Schulmans Anna-Book-blogginlägg. Nästan löst ett sudoko. Kollat på King of Queens.
Nu funderar jag på att släppa ut två getingar som irrat sig in. Kanske är de kompisar.

3 kommentarer:

Schmarro sa...

anna book-grejen är så sjukt rolig. och elak. man måste bajsa också. haha. och duuuuuuu... jag tänker pårej!

Schmarro sa...

förresten. jag är nere i hultsfred. idag har festivalchefen guidat oss runt festivalområdet. någon som varit här innan, frågades det. eh ja, tretton gånger. svarades det. med dig en himla massa av dem om jag inte minns fel, right? pusspuss.

Lindsy sa...

Kul å få känna på hultan igen, ett slags second home once upon a time. Hoppas det går bra för dig, ska ru stanna länge mån tro? Tänker du skvallra om nya rookisar kanske... Tänker tillbaks, kram!