onsdag, januari 31, 2007

Newborn


Sa har himla frasch blir man efter en 90 min ansiktsbehandling i Singan. Terapeuten fragade snallt om hon fick trimma mina ogonbryn. Undrar varfor, tankte jag men svarade snabbt Ok.
Hon passade aven pa att anmarka pa min klamda finne pa hakan och konstaterade att huden var skadad och att jag nog fick vara beredd pa att leva med arret ett bra tag framover.
Hm. Like I didn't know that.

Just varit pa New Asia Bar, en mycket fancy bar 70 vaningar upp i luften med en valdigt exkulsiv drinklista. Tur for mig som endast behovde bekymra mig over att valja mellan de enda tre alkoholfria drinkarna som erbjods. Valde naturligtvis fel, inte alls sarskilt god. Vi fortsatte vidare till Boat Quay, ett litet mysigt omrade langs kanalen insprangt mitt bland alla hotell, skyskrapor och bussinesshus. Dar blev vi infangade till en thairestaurang, vars anstallda visade sig hora till nagra av varldshistoriens mest forvirrade servitriser. Lang, lang vantan pa maten som kom med ca en halvtimmes mellanrum. Bortglomd dryck. Fel dryck. Serverade varrullar som inte vi inte bestallt. Extra spicy green curry trots att vi sarskilt bett om not spicy. Fel nota som till sist rattades till och vi kunde betala och ga darifran. Blir formodligen inga mer middagar dar tyvarr.

Men fint ar det for det mesta har i Singan och valdigt kontrastrikt, gront och vitt, stort och smatt, modernt och idylliskt, rikt och fattigt. Kineser, japaner, indier, filippiner, malajer, britter. Multikulturens Mekka.

Nu aterstar bara 2 dagar, fattar inte hur det gick till. Hem till kyla, dammrattor, tvatt, disk och jobb.
Och mycket karlek.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad kul, precis samma staty var jag också tvungen att fotografera. Det låter som att du har haft en bra resa och jag har haft bra läsning.

Puss och kram, Jansson

Lindsy sa...

ja, statyer är ju annars inget favoritmotiv men denna gillade jag... Hur mår du förresten, nedräkning nu... Spännande! Hörs nån dag och jämför besvär, jag har precis fått halsbränna...