lördag, januari 13, 2007

Singaporeland

Jag börjar bli redo. Stödstrumpor och vätskeersättning är inhandlade. Liksom de Singaporianska dollarsen och nya ipoden. En 12 timmars flygresa. Hur jobbbigt kan det vara, egentligen? Det är bara att försätta sig i trans, boka en gångplats nära toaletterna och snacksbuffén så ska nog allt gå bra. Väl framme kommer det finnas taxiköer för mig att ansluta till. Förhoppningsvis blir jag tilldelad en vänlig chaufför som pratar god engelska och förstår mig när jag berättar vilken adress jag ska till. 55 Hume Ave. Motorväg (PIE) är att rekomendera. 30 min från flygplatsen bara, bör kosta ca 20 - 25 dollar. Man behöver inte ge dricks men de blir inte förödmjukade ifall jag skulle få ett infall och säga Keep the change. Sånt kan va bra att veta när man är ny i landet. Egentligen är jag inte så orolig, Singapore ska ju vara rätt västerländskt och välbekant har man hört. Rena gator och tysta bilar. Jag måste ändå medge att det rimmar lite illa när det sk i-landet samtidigt ägnar sig åt prygel (!) och dödsstraff. Känns inte helt fräscht. För tuggummi-import kan jag få böta och i värsta fall skaka galler... Hm. Men. Det är inte därför jag åker. Jag vill ju bara träffa min kära syster, slappa, bada och få lite färg. For fuck sake.
Tuggummi kan vänta.

Inga kommentarer: