söndag, november 26, 2006

Lost på söndagsaktivitet

Jag älskar söndagar! När man var yngre så var det alltid fredagarna, eller lördagarna som var höjdpunkter under helgen. På söndagen var liksom allt redan över och man låg oftast hemma i soffan med lätt släng av bakfylleångest. Så är det inte längre och det känns hur bra som helst. På söndagar är jag ordentligt utvilad och har hunnit fylla på med ny energi. Särskilt härligt blir det när solens strålar når ens höstbleka kind, som idag. Eftersom jag råkade gå åt fel håll när jag skulle promenera på Hornstull strand idag och missade julmarknaden och istället knatade på ända fram till Årstaviken och skanstull blev planen något ändrad. Istället för en å annan marknadsjulklapp till nära och kära blev det en väldigt fin och dyr kappa från Zara. Och en luvtröja från H&M. Så går det när lokalsinnet slår dövörat till. Att gå/köra/cykla vilse är för övrigt något som händer mig väldigt ofta och jag tycker det verkar så konstigt med tanke på att jag själv känner mig säker på hur jag ska ta mig från punkt A till B. But no. Obviously. En gång när jag bodde i London hittade jag inte till mitt nya jobb en måndag morgon. Det slutade med att jag sökte ett nytt jobb istället. Som bara låg 3 minuter från lägenheten...
London förresten, I miss u.

2 kommentarer:

Schmarro sa...

haha. you are so lost. och om saknaden efter london blir för stor: minns skvasåren efter dina martens, de där blodiga blåsorna, med lite halsfluss och feber på det, och vidare lite krisbehov av ett sånt där NUMMER man behövde ha när man var TURIST och behövde jobba. plus noll kronor till läkare, en anki som fixade medicin från sverige och skickade. en mus i vardagsrummet. sju personer i två sovrum. sådärja. saknaden mindre nu?

Lindsy sa...

Nä, usch å fy. Social security number hette det ja! Ringde till och med på hos grannen ju i vårt exklusiva kvarter för att ynkligt och desperat fråga "Can you help me...." Vad hade jag trott egentligen. Nä, tack för den remindern. Har föresten försökt lägga in en sån sitemeter som du har men den visade ingen karta som du pratade om... Lät ju så lockande!