fredag, november 17, 2006

Fredagsfilm - nej tack!

När det är filmfestival i Stockholm ska man gå och se film tycker jag. Billigt och spännande även om jag kanske inte väljer de allraste smalaste och lågbudgeterade filmerna i första hand. Festivalens andra dag och jag har redan hunnit med två. Shortbus och Little Children. Bra början. Jag har 6 st återstående biljetter till filmer under denna vecka och nästa. Allt betalt och klart. Men. När man bor i Råcksta, känner sig lite krasslig, regnet öser ner, och en ensam tur till tekniska högskolans kårhus med bussbyte vid odenplan väntar så känns filmfestivalen en idolfredagkväll som denna lite motig. Dessutom är den jag allra mest vill krama på just nu påväg hem från jobbet med kärlek till mig. Därför skiter jag i Wild Tigers I Have Known ikväll och förlikar mig samtidigt med tanken på att jag förmodligen kommer ha en å annan regrets för detta faktum vid senare tillfälle. Men det är mitt beslut och slutgiltiga svar. Kalla mig gärna lat. Själv känner jag mig glad, harmonisk och älskvärd!
Trevlig kväll!

1 kommentar:

Anonym sa...

Lät väl som ett alldeles utmärkt bra val en fredagkväll. Vi åkte och slängde i oss sushi för att sedan åka hem och inta kaffe och marabouchoklad framför tv:n. Så mycket blev det med den barnfria kvällen...

/Mallan