lördag, november 25, 2006

Lördag igen

Japp, det var den veckan... Som innehöll en del jobbiga moment på jobbet men som jag tycker jag klarade av rätt bra, min ringa erfarenhet till trots. En ganska dålig dokumentär på filmfestivalen, No body is perfect, har jag sett. Oengagrerande, ytlig och omotiverat påträngande är min sammanfattande åsikt. Den enda jag blev något berörd och intresserad av var den sorgsna, intersexuella Kim. Hade gärnat velat lyssna till henne/honom hela filmen istället för att tvingas se på halvfeta, sensationskåta swingers in action. Däremot hoppas jag på bättre upp ikväll med mina två avslutande festivalfilmer; The fountain och The science of sleep.

Orkade en strips och 3 avokadorullar till idol igår men sen var det tack och god natt för mig. Fredagarna blir rätt långa när man börjar 7. Idag är jag som förväntat fortsatt trött, det gråtrista vädret gör det inte lättare. Hade tänkt mig ett premiärbesök på Street-julmarknaden men såg att solen kanske kunde titta fram imorgon så jag avvaktar. Känns lite mer lustfyllt att söndagspromenera längs söder mälarstrand en solig dag. Fastän att det är julmarknad...

Skypade med Sara och fick i uppgift att kolla upp sköna platser i Malaysia/Borneo dit jag skulle vilja åka från singapore i januari. Jobbigare kan man ju ha det... Längtar så!

Denne skönhet kan man få träffa i Kota Kinabalu.

Och här kan man bada och snorkla.

Inga kommentarer: