måndag, april 19, 2010

2010 var året jag blev träningstjej

och därför är det lämpligt att jag önskar mig träningskläder och cykelhjälm i födelsedagspresent. En sann sporttjej kräver en sann sportoutfit om det nya träningslivet ska vara på riktigt.
Träningsjacka och byxor att springa långa kvällsrundor i. Gillar dom där tighta varianterna på byxorna. Linnen och träningströjor att svettas i. De behöver däremot inte sitta så överdrivet tight. Och en sport-bh kanske? En skön och mjuk cykelsadel skulle sitta fint också.
Det var väl det. Tänker "sport" helt enkelt.

6 kommentarer:

Schmarro sa...

jazzbrallor, linda. funkar till allt. sydde inte du ett par egna nån gång? har du kvar dem?

Lindsy sa...

Välkommen hem! Ja, de orangea, jag minns. Älskade dom. Men de svarta glansiga var ju rätt fantastiska också. Smet åt.

Malin sa...

Åh jazzbyxorna! Jag sydde ett par i spräckligt svart krossad sammet vill jag minnas. Snygga nog att ha på sig till folkets park var dom visst också (hade dem ev på mig under mitt livs första hångel.. Turbyxor)

Schmarro sa...

Haha ja de fick ju följa med ut både en och två gånger. Annars var det de där rosa batikjeansen som gällde, och mexikotröjorna. JESUS.

Schmarro sa...

ps! malin, om du har en blogg, får jag bli inbjuden då?

Malin sa...

Jazzbyxor och batikjeans, herregud! Fast jag är i eftertanke ändå glad att vi var unga när man kunde ha slitna (ev batik eller hemmafärgade..) jeans och flanellskjorta och inte i den modeblogghets som dagens ungdomar växer upp i.
Carro: Har ingen blogg. Orkar ju inte ens uppdatera FB så det vore nog omöjligt. Läser bara andras och din och Lindis är bland favoriterna! Kram