tisdag, januari 01, 2008

New years eve

Fotboll på dagen med med kids och några trogna bänksupportrar. Mycket roligt, slutresultatet minns jag inte riktigt och det är väl heller inte så noga tänker jag. Klockan 18:00 började nyårsfesten/bröllopsfesten där huvudpersonerna var Mickan och Nigel. Fördrink, mingel och julklappsbyte med tjyvaktiga inslag var väldigt trevligt. Alla utom Malin och Erik Angland hade köpt en 50-kronorsjulklapp och lagt under granen. Jag snodde till mig en fin och exotisk rislampa från Nigel men blev lika snabbt av med den igen då makarna skickligt samarbetade och Mickan snodde tillbaka den. Snopen men lika glad för det blev jag när jag istället blev innehavare av två små bubbelflarror som jag lite senare glatt svepte mig. Middan hade indiskt/sydafrikanskt tema och anvjöts under lite bus med bröllopsparet. Bland annant fick bruden med förbundna ögon peka ut brudgummens vader och bjuda denne på en kyss, en tävling i vilken jag genast fattade att Micke skulle ta hem segern när det visat sig att hans vader kind of funnit sina soulmates i Nigels. Hurra för Micke som inte hade den blekaste om att hans gamla ben skulle visa sig utgöra segermaterial. Jag tyckte mig kunna skönja ett något generat leende från Mikaela när hon insåg att hon just kysst fel kille efter att hon pekat ut vilka hon bombsäkert visste vara Nigels vader. Nigel däremot tog klockrent rätt på Mickans fejja, något som förmodligen en välrakad Erik Angland, en av tävlingsdeltagarna, var aningen lättad över.

Eftersom jag hade siktet inställt på att ta mitt sista glas vid 12-slaget, blev min drickinsats lite obalanserad och slutade med ett par sångframträdanden för mycket, några spyor bakom husknuten och två varmkorv med bröd. Jag är vegetarian men det händer att såna petitesser glöms av vid vissa tillfällen. Kebabtallrik från Sala Kebab efter en sen hottankväll kan vara ett ytterligare exempel. Ingen skada skedd, förutom en rätt seg dagenefterdag idag och jag vill minnas att jag faktiskt till och med gillade korvsmaken, det var en såndär spänstig silvervallen smalkorv som liksom knäpper när man biter i den.

Vill sammanfatta nyår 07/08 som mycket lyckat. Tack till alla inblandade och lyckönskningar till Mickan och Nigel som var fantastiskt fina tillsammans!











































3 kommentarer:

Unknown sa...

Guuuud vilka roliga bilder - skoj!! Visst hade vi en bra kväll!?!?!?
KRAM från Malin

Lindsy sa...

Ja, visst var det jättetrevligt! Härligt avslappnar för att vara bröllopsfest och extra festligt för att vara nyårsfest, kanoners! Roligaste bilden är ju när fru Angland, för att vara helt säker på att bli med på fotot, väljer att helt skymma Malin E.

Anonym sa...

ja, skitkul bilder! har visat alla mina vänner här redan hur snygga och coola kompisar jag har i Sverige. Tack för en superkväll!
Kram från mickan