lördag, januari 12, 2008

Countdown

Imorgon börjar 5-dagarsskiftet med ensamma kvällar för mig och Henry, längtar inte direkt ihjäl mig. Idag har vi julgransplundrat på Ekerö. Alltså på riktigt, sjungit grinolle och prästens lilla kråka, pappa spelade dragspel och hade designat ett upphängt lakan med fastklistrade små hajar på som Nillan sedan ställde sig bakom när det var dax för fiskdamm. Spexigt och lekfullt såklart med bottenapp som kalsonger och bh på kroken emellanåt. Här hemma har jag också passat på att rensa fönster från stjärnor och stakar, det sparsamma julpynt som var. Nu är glada julen slu, slut, slut och jag känner mig redo för vår, ljus och värme. Imorgon åker Sara tillbaka till Singapore för hårt jobb 6 dagar i veckan. Det blir lite tomt och Henry lär sakna sin lekmoster en del. Han har förresten snart fått sina första tänder.

Inga kommentarer: