tisdag, oktober 30, 2007

Our house is not our house

Har kollat på radhus. Ett jättefint och helt perfekt funkisradhus här i Vällingby. Kändes helt varmt i hjärtat när jag klev in genom dörren på visningen. Min första visning skulle man kunna säga. Pirrade gott i magen och kände att här kan jag verkligen bo och skaffa minst 3 ungar till, inga problem. Lekplats runt knuten, stor skog och naturreservat som granne. Stor gräsmatta och stor plats för långa grillnätter. Hela 5 rum. Nykaklade badrum med golvvärme. Köket var helt jävla underbart. Dubbelugn!!! Med detta fattar man ganska snabbt att standarden kanske var lite överdrivet bra för att vi skulle kunna göra en Zlatan. (Jag gillar huset, jag ger er 30 miljoner för det...) För fräscht. För nybyggt. För bra för oss helt enkelt. Fick ett tips av en kompis att kolla de sjabbiga husen och köpa till ikeakök och annat för att få det precis som man vill ha det. Men grejen är, att vi vill ha det nytt. Betalar gärna för att slippa allt det där jobbet. Bara börja bo och inte tänka på att ta tag i en det ena och än det andra. Ständiga husbyggarprojekt är väl inte vår kopp te direkt. Klippa gräsmatta och kanske plantera en å annan tomat räcker alldeles lagom.
Nu har vi lånelöfte i alla fall och vi kollar vidare. Men annars är det precis som Schulmans bröllopsbrudmarsch. Still haven´t found what I (we) looking for.

Inga kommentarer: