måndag, oktober 15, 2007

Nästan perfekt

Micke har varit ledig två veckor, skitskönt och härligt men bloggeriet har legat vilande kan man säga. Idag var vi i Vällingby centrum och letade badbrallor eftersom Henry börjar babysimmet på torsdag. Det var dåligt utbud, polarn och pyret hade ganska fina i rött och mörkblått men jag hade svårt med storlekarna. Han är ju precis på väg in i 68 men de hade bara i storlekarna 62/68 och 74/80. Hade liksom tänkt mig nåt mittimellan med tanke på att han ska kunna ha dem nu och för 7 veckor framåt. På H&M hittade jag inga alls men på Lidex och Kapp Ahl fanns små fula ljusblå med små bilar och flygplan på som jag inte direkt rågillade, dessutom var Lindexmodellerna alldelses för små. Så kollade jag in på Intersport i hopp om att de skulle kunna ha några bra och fina. Ja, sa expediten, jag tror vi har sånadär blöjbadbyxor på övervåningen. Perfa, tänkte jag och gled upp för rulltrappan. Och mycket riktigt, där hängde ett helt gäng, i rätt storlek å allt. Dessutom relativt billiga. Ja, det hade varit nästan perfekt. Om det inte hade varit för att de var rosa och fullproppade med små hjärtan. Första tanken var, å nej typiskt, bara rosa kvar. Andra tanken var, men nä, vad fan ska det spela för roll om Henry 5 månader kommer till simhallen i rosa hjärtbadbyxor? Här står jag nu och har värsta chansen att bryta den tröttsamma normen om att flickornas färg är sött och rosa och pojkarnas tuff och blå, det vore så sköööönt att bara göra det.
If I did it?
O no.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Ha, ha. Jag känner igen mig. Samma sak hände mig när Felix var liten och vill skulle till bahuset i Sala och de enda badbrallorna som fanns i stan var ett par rosa med pastelliga fjärilar på. Jag köpte dem faktiskt, men så blev badet inställt och då smög jag tillbaka med dem till affären. När det blev dax för bad nästa gång inhandlades ett par blå istället. Och appropå badbyxor så införskaffades ett par till Ville idag. Ett par turkosa med röda krabbor på. De dög. Från Lindex. Kram, Malin. ps. Kommer ni hit något?

Anonym sa...

godkväll.
hur är läget?
vad stor henry är nu. härligt.vore kul o ses snart.kram

Lindsy sa...

Jaru Malin, det finns lite att jobba på på området känner jag.... Vi kommer gärna till er, how about next week? Vi rings och planerar vettja!

Lindsy sa...

Å Annie, självklart bör vi ses, henry har lärt sig nya trix! När är du ledig nästa gång?

Anonym sa...

måste erkänna att jag är lite besviken på dig Linda, men jag kan ju inte riktigt utala mig fören jag själv skaffat barn...men jag är inte stolt.

Kram på er /Malin

Anonym sa...

klhkljkl