fredag, oktober 19, 2007

Pojen´s counting down

Om allt hade gått enligt planen skulle vi vara strax utanför Enköping, påväg till Sala, nu. Men det är vi inte. Om allt gått enligt planen hade Henry sovit sött i bilen nu. Men det gör han inte. Premiärturen med den nyrenoverade pojen tog tvärstopp och jag misstänker på riktigt att vår tid med den börjar lida mot sitt slut. Jag är ingen expert på bilområdet även om jag lär mig mer och mer för varje gång något problem uppstår men idag verkar det vara lite mer avancerat än vad jag klarar av. Tror handbromsen ha fastnat. Alltså inte spaken i bilen utan under bilen. Det skär och rasslar när jag kör fram och tar tvärstopp när jag släpper gasen. Happ. Så blev det med det. Får ta tåget istället, kan ju bli spännande, har aldrig åkt tåg med Henry men just nu känns det lite motigt, hela förmiddan liksom bara försvann.

Var och simmade med familjen igår. Henry hade laddat länge och var så exalterad redan innan han kom ner i vattnet att ha var nära på att somna en sväng under ryggsimmet. Tror vi måste försöka fokusera på att slappna av lite mer... Kvällens goda gärning igår var att jag hittade en plånbok med över 1000 spänn i som jag i ärlighetens namn letade upp ägarinnan till och kontaktade. Hon blev mycket lättad och bjöd på en vinare som tack. Så nu LÄR jag ju nästan få provsmaka, om Henry inte misstycker.

Inga kommentarer: