onsdag, juli 18, 2007

Henry goes Aftonbladet

Idag var vi och hälsade på på Aftonbladet, Henry och jag. Samtliga av Mickes kollegor tyckte att han var väldigt fin och berömde Mickes (och mina!) goda gener. Henry var på sprudlande humör och svarade med att bjuda på en rejäl brakskit och hamnade i allas blickfång, tror kanske att det hördes ända bort till sportredaktionen faktiskt... Det roliga är att alla man träffar alltid ska leta likheter mellan än den ena och än den andra föräldern vilket jag själv också gör, fattar dock inte varför riktigt. Vill man få det bekräftat att det verkligen ÄR en liten Lilja eller Gärdqvist eller vill man bara va schjysst mot föräldrarna och yppa kommentarer som att han har verkligen dina ögon osv? Vidare är ju alla i en s omgivning av totalt olika uppfattning huruvida bebisen är lik mamma eller pappa beroende på vem man frågar. Mina föräldrar tex skulle ju ALDRIG köpa att Henry är mer lik Micke än mig. Nej, nej, för det ÄR ju en kopia av mig när jag va liten. Och Mickes föräldrar hävdar såklart detsamma. Dvs kopia av Micke då rå. I alla fall tyckte Judit att han inte liknande någon av oss över huvudtaget utan framstod som en helt egen liten individ till utseendet. Det var en ny reflektion och roligt att höra.

I Globen city råkade vi stöta ihop med faster Evy som sprang ärenden och passade på att bjuda hem oss till Bandhagen på kaffe och äppelkaka, tackar, tackar! En 45 min lång tunnelbanefärd senare ligger sonen utslagen i vagnen, en händelserik dag för honom och många nya ansikten som nyfiket studerat honom från topp till tå.

Har ringt gynakuten men det gick ej att komma fram då man kopplades om till sjukvårdsupplysningen, fatta va snopet?! Man kan alltså inte ringa akuten utan man är tvungen att åka dit om man vill ha hjälp. Så old school liksom. Anlednigen är ju att jag fortfarande efter över två månader besväras med blödningar och ömmande livmoder. Kanske infektion tänker jag då? Särskilt eftersom barnmorskan som förlöste mig starkt misstänkte att en liten bit av moderkakan blev kvar. (Men släppte ändå hem mig utan undersökning!) Så då har jag det att oroa mig över tills vidare. Har inte tid hos min barnmorska, som är på semester, förrän om en månad och så länge vill jag ju inte gå och va worried så jag lär försöka få tag i nån annan. Får ringa imorn. För så himla akut är det ju inte. Än så länge... Blä. Att föda sucks, tro inget annat.


Trött efter visiten...

Inga kommentarer: