torsdag, juli 19, 2007

Äckligt läskigt vidrigt

Ok, det här är så äckligt att jag inte ens fattar varför jag gör mig besväret att blogga om det men i alla fall. Till gynakuten drog jag idag med Henry och Jessica i tätt följe. Väntade länge, länge, tog prover och blodtryck, väntade lika länge till, fick ett eget litet rum för mig och Henry, Jessica skickade jag iväg till Ekerö, kul för henne att sitta där på akuten med mig en sommardag i juli liksom, stackare..... En sköterska kom och bad mig fylla i ett papper och lämna urinprov. Väntade lite till men till sist fick jag bli undersökt.

Och nu kommer det äckliga. Läkaren drog, med en tång och assistent till sin hjälp, ut något som jag närmast skulle beskriva som en vidbränd korv. Bajs, prins eller grill låter jag va osagt men äcklig var den och jag vågar inte ens tänka på hur den luktade efter att ha suttit där i över två månader och försökte hålla näsan så långt ifrån den som möjligt. Det var alltså en rest från moderkakan som blivit kvar och satt sig som en propp i livmoderhalsen. Det var ju vad förlossningsbarnmorskan misstänkte från första början. Att de inte undersökte mig vidare där på plats då fattar jag inte såhär i efterhand. Det som hände då var att överläkaren kom in och och klämde mig på magen 2 ggr och sa sen till BM att det var ok att skicka hem mig. Jävla skitläkare. Men nu är den alltså ute, korven. Tack och lov för det.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men åh, stackars dig. Skönt att du iallafall sökte hjälp till slut och att det äckliga är borta. Kram.

Schmarro sa...

love you darling. nu börjar min semester. var är du och när ses vi.